اخبار

آشنایی با انواع خودروهای آتش نشانی

انواع ماشین آتش نشانی

همان طور که می دانید خودروهای آتش نشانی از انواع مختلفی برخوردارند که هر کدام از آن ها کاربرد خاص داشته و در مکان های خاصی قابل استفاده می باشند. دسته بندی ماشین های آتش نشانی در ایران و جهان به یک صورت انجام می شود. تفاوت خودرو های آتش نشانی به شکل معمول در امکانات و آپشن هایی است که این ماشین ها دارند، البته ممکن است علامت مربوط به آتش نشانی در کشورهای مختلف متفاوت باشد. (مشاهده انواع تجهیزات آتش نشانی)

انواع ماشین آتش نشانی

معرفی انواع خودروهای آتش نشانی

همانطور که در بالا گفتیم، خودروهای آتش نشانی دارای انواع متفاوتی هستد. شما میتوانید این خودروها و کاربردشان را در پایین مشاهده نمایید

  • ماشین های آتش نشانی سنتی: تقریبا همه ی مردم دنیا با این نوع ماشین آتش نشانی آشنایی دارند. کامیون های قرمز رنگی که از پمپ های قوی آب برخوردار هستند و محلی برای نگهداری تجهیزات و ابزار آلات مختلف دارند. این کامیون ها از یک نردبان نسبتا بلند نیز برخوردار هستند. این اتومبیل ها از لحاظ مکانیزم پمپاژ آب عملکرد های مختلفی دارند. اما در کل رایج ترین نوع پمپاژ آب به شکل فشار قوی است که به سمت هدف پرتاب می شود. از این مدل ماشین های آتش نشانی در نقاط مختلف شهر برای عملیات امداد و نجات استفاده می کنند. ماشین های آتش نشانی سنتی با توجه به قابلیت هایی که دارند امکان مهار آتش سوزی و نجات افرادی که در طبقه های بالای ساختمان گرفتار شده اند را به وجود می آورد.

ماشین آتش نشانی سنتی

خرید انواع ماسک تنفسی

 

  • ماشین آتش نشانی فرودگاهی: همانطور که از اسم این خودرو پیداست، از آن برای رویارویی با خطرات احتمالی در فرودگاه استفاده می شود. این نوع خودروی آتش نشانی از تانکرهای ذخیره آب بسیار بزرگ به همراه تانکر مخصوص ذخیره کف برخوردار هستند. این نوع ماشین نسبت به انواع معمولی از شتاب بالا و پمپ های آب قدرتمند تری برخوردار است.

ماشین آتش نشانی فروگاهی

  • ماشین آتش نشانی با نردبان بلند: این شکل از خودروهای آتش نشانی از یک نردبان بلند برخوردار هستند که برای مهار آتش در ارتفاع زیاد به کار گرفته می شود. زمانی که آتش سوزی در ساختمان های بلند اتفاق می افتد نردبان ماشین های معمولی کارایی چندانی ندارد. به این دلیل که در این شرایط قدرت پمپاژ آب محدود است استفاده از نردبان هایی که از قابلیت باز شوندگی برخوردار باشند بسیار ضروری است. وجود این نردبان ها باعث می شود از فضای بیرون دسترسی به طبقات بالای ساختمان را به وجود می آورند.

تجهیزات ایمنی آتش نشان ها را بشناسید!

ماشین آتش نشانی با نردبان بلند

 

 

  • ماشین آتش نشانی فرماندهی: در مواقعی که آتش سوزی در مقیاس های گسترده اتفاق می افتد طبیعتا به تجهیزات آتش نشانی و خودروهای بیشتری نیاز است. با توجه به وسعت کار مسلما هماهنگی گروه های عملیاتی برای مقابله با رویداد مورد نظر امری الزامی به شمار می رود.

استفاده از خودروهای فرمانده ای که مجهز به وسایل ارتباطی هستند ،نقش ویژه ای در هماهنگ ساختن نیروهای امدادی ایفا می کنند. در هنگام بروز آتش سوزی های وسیع تعداد زیادی خودرو و نیروی آتش نشانی برای کنترل عملیات وارد عمل می شوند. در این موقعیت است که ماشین های آتش نشانی فرماندهی بسیار به کار می آیند. برای اینکه یک ماموریت به بهترین شکل انجام بگیرد باید از ماشینهای آتش نشانی فرماندهی برای هماهنگی بین نیروها استفاده شود.

 

محصولات و مقالات دیگر: تجهیزات ایمنی | علائم بعد از تزری واکسن کرونا | ماسک پرستاری ملت بلون بهتر است یا بایکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *