اخبار

آغاز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در ایران

واکسیناسینو افراد زیر 18سال

آغاز واکسیناسیون 18 ساله ها از تاریخ 29 شهریور 1400 آغاز شد.

آقای محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو ایران گفت:

«مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم برای سنین کمتر از 18 سال صادر شده است. این واکسن‌ها بر اساس مطالعات بالینی انجام شده برای نوجوانان در برابر کرونا ایمن‌سازی ایجاد می کند.»

واکسیناسیون زیر 18 سال

به گفته ایشان در یک برنامه تلویزیونی این واکسن ها در سبد واکسیناسیون کشور موجودند و برای قطع زنجیره و ایمنی سازی افراد، بزودی به افراد کمتر از 18 سال تزریق می شود. افرادی که متولد یک مهر 1382 تا یک مهر 1383 (سن ورود به سال آخر متوسطه دوم) هستند می توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir ثبت نام خود را نهایی کرده و کد دریافتی را نزد خود نگه دارند.

مرکز واکسیناسیون تنها افرادی را پذیرش می کنند که در سامانه نوبت دهی شده باشند. همچنین لازم است برای جلوگیری از تجمع تنها در ساعات ذکر شده به مراکز مراجعه نمایید و از حضور بدون نوبت به شدت پرهیز نمایید.

همچنین افرادی که سنشان بالای 18 سال می باشند میتوانند با کارت ملی خود به مراکز واکسیناسیون راجعه نمایند و دوز اول واکسن خود ار تزریق کنند. تا به امروزه میزان دوز واکسن های تزریق شده در ایران به 41 میلیون و 250 هزار و 460 دوز رسیده است.

واکسن تک دوز سینوفارمی که قرار است به افراد زیر 20 سال تزریق شود کاملا بدنشان را ایمن می کند و دیگر نیازی به تزریق دوز دوم را ندارند.

آقای علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هدف از تزریق واکسن به این گروه سنی را در درجه اول ایمن‌سازی و در مرحله بعدی بازگشایی مدارس عنوان نموده است و در مصاحبه با همشهری می‌گوید:

«ایمن‌سازی باید در تمام جامعه صورت بگیرد و اگر ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند، زنجیره انتقال ویروس قطع می‌شود. این مسئله شامل گروه سنی پایین‌تر هم می‌شود چراکه ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز زیر ۱۸ سال داریم و این عدد قابل‌توجهی است. واکسیناسیون این افراد با تامین ۲۶ میلیون واکسن از چین و کوبا به‌زودی آغاز می‌شود.»

واکسیناسیون متولدین 82 و 83

خبر خوب برای والدین جا مانده از واکسیناسیون

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین اعلام کرد که والدین گروه سنی زیر 18 سال هم اگر تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند می توانند همزمان با شروع واکسیناسیون کودکانشان، واکسن خود را نیز تزریق نمایند. و این عمل تا اوایل مهرماه هب طول خواهد انجامید.

 

واکسیناسیون کودکان در کشورهای دیگر

با توجه به آمار های به دست آمده از میزان واکسیناسیون در کشورهای دیگر میتوان گفت: تعداد کشورهایی که اقدام به واکسینه‌کردن کودکان و نوجوانان‌شان کرده‌اند، بالا نیست. کشور چین یکی از کشورهایی است که اعلام کرده ۱۰۰هزار دانش‌آموزش کشورش را با واکسن سینوفارم و سینوواک واکسینه کرده است.

 

در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا  بیش از نیمی از جمعیت حداقل 1 دوز واکسن فایزر را دریافت نموده اند و قرار است دوز دوم هم برایشان تزریق ‌شود. همچنین در دیگر کشورهای جهان مثل: فرانسه، دانمارک، آلمان، نروژ، اسپانیا و انگلیس، برای گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق یک دوز فایزر در حال انجام است.

 

اگر به آسیا برویم در می یابیم که دانش‌آموزان عربستانی و عمانی که سنشان بالای ۱۲سال است هم واکسن فایزر تزریق نموده اند. اماکشورهای دیگر مثل بحرین و عمارات هم با واکسن سینوفارم برای سنین ۳ تا ۱۷ سال و فایزر برای افراد بالای ۱۲ سال، مشغول واکسیناسیون‌اند.

در کشور قطر و کویت کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ در حال دریافت واکسن فایزرند. در این میان، هندی‌ها برخلاف دیگر کشورهای جهان،  از واکسن جدیدی به نام Zydus Cadila برای واکسینه کردن افراد ۱۲ تا ۱۸ استفاده می کنند. در کشور شیلی هم سینوواک برای واکسینه کردن گروه سنی ۶‌ ماه تا ۱۷ سال مجوز گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *