اخبار

آیا پایان پاندمی کرونا نزدیک است؟

پایان پاندمی کرونا

با انجام واکسیناسیون های گسترده در سرتاسر جهان، به نظر می رسد تا اوایل سال 2022 با پایان همه گیری کرونا رو به رو خواهیم بود. همانطور که میدانید واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در ایران هم شروع شده است و انتظار می رود تا شروع سال جدید تمامی گروه سنی واکسینه شده باشند. ز

هانس هنری کلوگه، مدیر اجرایی بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی در گفت‌وگو با رادیو دانمارک گفته است: پاندمی کرونا تا چند ماه دیگر شکست می‌خورد.

گرچه که ایشان بعدا گفتند که هیچکس نمی تواند زمان دقیقی برای پایان کرونا مشخص کند. وی اشاره می کند که بعد از سال 2022 کرونا وجود خواهد داشت اما دیگر نیازی به انجام تدابیر مخرب امنیتی نداریم.

در مقابل او کریستیان دروستن، ویروس‌شناس مشهور بیمارستان شاریته برلین به این بحث واکنش نشان داده و با اشاره ای به سخنان هانس هنری کلوگه، تمام گمانه‌زنی‌ها در باره ضعیف شدن ویروس کرونا را با قاطعیت رد کرده است.

واکسیناسیون جهانی

کاهش موارد ابتلا و مرگ در سطح جهان

همانطور که در بالا اشاره نموده ایم اکثر کشورهای جهان با انجام واکسیناسیون های به موقع توانسته اند جلوی همه گیری و مرگ و میر را بگیرند. حتی در بسیاری از کشورها اکثر افراد دوز دوم واکسن هایشان را دریافت نموده اند و با آرامش خاطر به زندگی خود ادامه می دهند.

البته که نیاز است تا واکسینه شدن کل جهان، همه ما به روال قبلی ادامه دهیم و از ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده استفاده نماییم. اما اگر از آن دسته هستید که فکر میکنید زدن ماسک تنفسی بر روی یکدیگر برایتان ضرر دارد می توانید به مقاله آیا ماسک پرستاری باعث تنگی نفس می شود؟ مراجعه نمایید.

فرضیه ضعیف‌تر شدن ویروس به مرور

شمار بسیاری از پژوهشگران هم بر این نظر هستند که ویروس کرونا از طریق جهش‌ها به مرور ضعیف‌تر می‌شود، گرچه این مسئله با توجه به قدرت سرایت بیشتر ویروس‌های جهش‌یافته تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد.

حتی پژوهشگران از این حد هم یک گام فراتر رفته اند و پیش‌بینی می‌کنند که در آینده نیازی به واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ نباشد.

پایاین قرنطینه کرونا

آیا میتوان به پایان پاندمی امیدوار بود؟

طبق خبری که به تازگی از سازمان بهداشت جهانی منتشر شد و ما اطلاع دقیقی از صحت آن نداریم، میتوان گفت که ما به پایان پاندمی کرونا نزدیک هستیم. البته که برای دستیابی به این موفقیت نیاز به موفق شدن موارد بسیاری دارد و به خیلی چیزها وابسته است.

دانشمندان در ابتدا چنین تحلیل کرده بودند که اگر زمانی ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم در برابر این ویروس به ایمنی برسند، ایمنی جمعی یا معافیت کتلوی حاصل می‌شود. براساس برداشت هایی که آن زمان بود، هنگامی که حدود ۶۶ درصد مردم از طریق واکسن یا ابتلا به این بیماری به ایمنی دست یابند، ضریب ابتلا (عدد آر) به زیر یک می رسد، به این مفهوم که از لحاظ آماری ویروس از فرد بیمار تنها به یک تن دیگر سرایت خواهد کرد یا حتی کمتر از آن و این باعث می شود تا ما با خیال راحت تری به زندگی خود بپردازیم.

اما امروزه می گویند که باید حداقل 80% واکسینه شده باشند تا بتوانیم به این موفقیت دست پیدا کنیم.

 

محصولات و مقالات دیگر: تجهیزات ایمنی  |  تجهیزات اعلام حریق  |  تجهیزات آتش نشانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *