اخبار

بررسی تولید تجهیزات آتش نشانی در سطح کشور

بررسی تولید تجهیزات آتش نشانی در سطح کشور

در این مقاله به بررسی تولید تجهیزات آتش نشانی در کشورمان پرداخته ایم و به این موضوع اشاره کرده ایم که مهم ترین هدف این روزهای دولت، درباره ی شغل آتش نشانی و افزایش تولید تجهیزات مربوط به این کار است تا بتوان با وجود این تجهیزات از میزان صدمات وارد شده به افراد در صانحه های مختلف کم نمود.

تجهیزات آتش نشانی

آتش نشانی از جمله مهم ترین شغل های پرخطری است که به تجهیزات مهمی نیاز دارد، افرادی که به عنوان آتش نشان فعالیت می کنند برای پیشبرد اهداف کاری خود و نجات جان افراد در شرایط مختلف به وسایل مختلفی نیاز دارند و می توان صراحتا گفت که بدون این تجهیزات آتش نشانان به هیچ عنوان نمی توانند به فعالیت در زمینه ی کاری خود بپردازند.

به همین دلیل تولید تجهیزات آتش نشانی در سطح کشور یکی از مهم ترین اهداف دولت می باشد زیرا هر ساله به دلایل مختلف جان تعداد زیادی از هم وطنان به خطر افتاده و تنها راه نجات آن ها وجود آتش نشانان غیوری است که به سرزمین خود خدمت می کنند.

 

تجهیزات ایمنی لازم برای آتش نشانان جیست؟

 

تولید تجهیزات آتش نشانی در سطح کشور چطور پیش می رود؟

تمامیِ شهرهای ایران با توجه به بودجه بندی که دولت برای آن ها در نظر گرفته است به تولید این  تجهیزات می پردازند؛ برای مثال در سال های گذشته تهران به عنوان پایتخت ایران پیشرفت زیادی در این زمینه داشته و دولت با قرار دادن بودجه 600 میلیاردی توانسته تجهیزات زیادی برای آتش نشانان عزیز این استان فراهم کند.

همچنبن شهرهای دیگر ایران نیز از این جهات در حال پیشرفت و توسعه هستند و به این صورت می توان با اطمینان خاطر گفت که میزان تلفات و صدماتی که ممکن است در طی صوانح مختلف به افراد وارد شود بیش از پیش کاهش یافته است.

 

تجهیزات اعلام حریق برای سرعت بخشیدن به کار کدام اند؟

 

خطرات شغل آتش نشانی

 

تجهیزات اتش نشانی جدید که دولت برای شهرهای مختلف در نظر گرفته شامل چه مواردی است؟

به طور کلی سعی شده تا مهم ترین وسایل برای آتش نشانان فراهم شود اما از جمله مهم ترینِ این تجهیزات می توان به:

  • انواع خودروهای اطفایی
  • خودروهای دارای نردبان در ارتفاعات مختلف
  • تجهیزاتی که مربوط به حفاظت از جان آتش نشانان می شود
  • تجهیزات مربوط به شرایط بحرانی مانند انواع سیل در کشور
  • تولید شیر های آتش نشانی با کیفیت تر ( این شیر ها از جمله مهم ترین وسایل مورد نیاز آتش نشانان برای خاموش کردن آتش می باشد)

 

نحوه آشنایی با سیستم های اعلام حریق 

 

اقدامات دیگری که در جهت پیشرفت شغل آتش نشانی انجام شده است:

ایستگاه آتش نشانی

تولید تجهیزات آتش نشانی تنها بخشی از این فرایند می باشد، از جمله دیگر اقداماتی که دولت به واسطه ی آن باعث پیشرفت بیشتر این شغل شده است می توان به توسعه ی ایستگاه های آتش نشانی اشاره کرد؛ در واقع با افزایش تعداد ایستگاه های آتش نشانی در سطح کشور زمانی که آتش نشانان به محل وقوع حادثه می رسند کاهش یافته و به این صورت حوادث مختلف را بهتر می توان کنترل کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با این اقدام هوشمندانه زمان رسیدن ماشین های آتش نشانی به محل مورد نظر از چهار دقیقه و نوزده ثانیه به چهار دقیقه و نه ثانیه کاهش یافته  است.

سخن آخر:

همانطور که در مقدمه ی این مقاله گفتیم آتش نشانی از جمله مهم ترین مشاغل حال حاضر در دنیا می باشد زیرا این شغل با جان افراد سروکار دارد و تولید و تهیه انواع تجهیزات تنها با هدف کاهش صدمات وارده به افراد انجام می شود اما آنچه که مهم تر است انجام اقدامات مربوط به ایمنی افراد در شرایط مختلف است تا جایی که هیچ گاه نیازی به این تجهیزات آتش نشانی نباشد.

 

محصولات و مقالات مرتبط: ماسک پرستاری   |  ماسک sui zhian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *