اخبار

گرمای زودرس یزد و توصیه‌های ایمنی آتش‌نشانی

گرما یزد

همانطور که می دانید کم کم به سوی آب و هوای گرم تابستانی پیش می رویم و استفاده از کولر های آبی رو به افزایش می باشد به همین سبب سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با توجه به گرمای شدید و زودرس سالیان اخیر و استفاده زود تر از موعد هموطنانمان از کولرهای آبی که به طور مرتب هر ساله نیازمند سرویس‌ دوره ای هستند ، نسبت به رعایت توصیه‌ های ایمنی در این خصوص هشدار داد .

«سید محمد حسینی‌ پور» در گفت‌ و گو با ایسنا گفت : متاسفانه هر ساله همزمان با افزایش دمای هوا ، گزارش‌ هایی درباره حوادث برق‌ گرفتگی افراد هنگام راه‌اندازی غیر اصولی کولرهای آبی ناشی از نداشتن تجربه و تخصص لازم در این زمینه اعلام می‌شود .

 

وی با بیان این که احتمال برق گرفتگی هنگام سرویس کردن کولر های آبی به علت وجود رطوبت در این وسایل خنک کننده بسیار زیاد است ، تاکید کرد : هنگام سرویس مجدد کولر ها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی ، قطع برق را فراموش می‌ کنند و متاسفانه دچار حادثه برق گرفتگی می‌ شوند .

سرپرست آتش نشانی یزد استفاده از افراد مجاز و متخصص برای راه‌ اندازی کولر را ضروری خواند و عنوان کرد : باید توجه داشت که نشت آب از کولر ها نیز می‌ تواند حادثه‌ ساز شود لذا حتما عایق کاری قسمت زیرین کولر باید مورد توجه قرار گیرد .

حسینی‌پور همچنین خاطر نشان کرد: اگر محل نصب کولر در ارتفاع ، لبه‌ی پنجره یا بالکن قرار دارد نیز ضروری است مکان نصب ، ایمن‌ سازی و امکان سرویس کولر فراهم شود .

گفتنی است ؛ به دلیل شرایط اقلیمی و هوای خشک یزد یکی از مهمترین و پر استفاده ترین وسایل خنک کننده هوا در فصول گرم استان یزد کولر های آبی است که تعداد آنها تنها در شهر یزد بالغ بر ۴۰۰ هزار دستگاه برآورد می‌ شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *