مقالات

طلق (shield) محافظ صورت و انواع آن

شیلد محافظتی صورت

شیلد محافظ صورت در انواع مختلفی وجود دارند که جهت محافظت در برابر آلودگی هوا ساخته شده اند. طلق صورت برای پیشگیری از بیماری های مسری از جمله بیماری کووید 19 قابل استفاده می باشد. این شیلدها در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. در این مقاله برخی نکات مربوط به این شیلد محافظ را بیان می کنیم.

طلق محافظت صورت

شیلد محافظتی جهت جلوگیری از انتقال ویروس های مسری مانند ویروس کرونا قابل استفاده می باشد

 

وظیفه طلق (shield)

همانطور که در بالا گفتیم ازشیلدها برای جلوگیری از ورود گرد و غبار استفاده می شود. همچنین در برخی عمل های جراحی تخصصی نیز کاربرد دارند و پزشکان متخصص نیز از آن ها استفاده می کنند. یکی از اصلی ترین مزایای مربوط به طلق  می توان به استفاده مکرر از آن اشاره کرد. این وسیله یک بار مصرف نبوده و افراد می توانند چندین بار از این وسیله استفاده نمایند.

هر بیمار دارای برخی ترشحات و آلودگی های تنفسی می باشد که ممکن است ویروس خاصی را به پزشک یا کادر درمان منتقل نماید. مجموعه کادر بیمارستان و درمان و پزشکی کشور از شیلد محافظ صورت جهت جلوگیری از نفوذ ترشحات بیماران استفاده می کنند. بیماری های مسری فراوانی در جهان وجود دارند که برخی از آن ها به صورت ناشناخته می باشند.

برای مثال ویروس کرونا که از اواخر سال 2020 در جهان پیدا شد، جان بسیاری از انسان ها را گرفته است و جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله کرونا، آنفولانزا و سایر بیماری های مسری از این وسیله استفاده می نمایند.

 

بسیاری از افراد که به ماسک حساسیت دارند یا اندازه ماسک برای آن ها مناسب نمی باشد، میتوانند به راحتی از این وسیله استفاده نمایند. 

 

خرید و استفاده از بهترین تجهیزات پیشگیری کرونا در خانه و محیط کار

 

طلق (shield) از سایزهای متفاوت برخوردار است که  باعث شده است که افراد در سنین مختلف، به راحتی به استفاده از این وسیله کاربردی پزشکی بپردازند. این محافظ ها دارای برخی مزایا می باشند که در ذیل به آن ها می پردازیم.

البته این محافظ ها فقط مختص پزشکی نمی باشند، بلکه در پروژه های مهندسی نیز کاربرد دارند. افرادی که در مراکز صنعتی به خصوص آزمایشگاه های شیمی و مواد یا مراکز خاص پزشکی و ژنتیکی کار می کنند، از این ابزار استفاده می کنند.

پاشش مواد شیمیایی به صورت یا برخی مواد عفونی خطرناک در محیط های بیمارستانی و درمانی موجب بروز برخی مشکلات می شوند که برای رفع این مشکل نیاز هست تا از محافظ صورت استفاده گردد. دندان پزشکان نیز در بیشتر مواقع برای معاینه و ویزیت بیماران خودشان و در امور تخصصی دندان پزشکی از جمله ایمپلنت و کاشت دندان و برخی اعمال جراحی از این محافظ های صورت بهره می برند.

شیلد محافظت صورت

نوع صنعتی شیلدها در برابر حرارت بالا مقاوم می باشند

 

مزایای استفاده از شیلد محافظ صورت

  • عدم محدودیت در مشاهده اشیا و اندازه مناسب
  • پوشش کل صورت به صورت کامل
  • اشخاص عینکی نیز به راحتی می توانند از این وسیله استفاده نمایند.
  • سبک وزن بوده و یک بار مصرف نمی باشد
  • قابلیت تمیز کردن و شستشو را نیز دارد
  • در برابر حرارت و آلودگی و براده های فلزی و مواد شیمیایی مقاوم می باشند

 

آیا زدن ماسک باعث تنگی نفس می شود؟

 

این طلق ها در موارد بسیاری کاربرد دارند و به صورت کامل صورت شما را پوشش می دهند. به راحتی می توانید با استفاده از آن ها، اشیا و محیط اطراف را ببینید و افرادی که عینکی هستند نیز می توانند از این وسیله استفاده نمایند.

همچنین می توانید به صورت مکرر از این وسیله استفاده کرده و با استفاده از آب و صابون شستشو داده و ضد عفونی نمایید. این محافظ ها در برابر دماهای بسیار بالا و تغییرات محیطی مختلف مقاوم می باشند و در مراکز صنعتی و آزمایشگاهی نیز مورد توجه بسیاری از افراد می باشند.

بهتر است در انتخاب این شیلدها نهایت دقت را نمایید، زیرا در سایزها و کاربردهای مختلفی وجود دارند و باید به این مسئله توجه کافی شود. محافظ صورتی که برای امور صنعتی استفاده می شود، با محافظ صورت پزشکی متفاوت می باشد.

 

طلق (shield) محافظ صورت و انواع آن

بررسی تولید تجهیزات آتش نشانی در سطح کشور

در پایان میتوان گفت: 

شیلدهای محافظ صورت جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی قابل استفاده می باشند. به این نکته توجه کنید که متناسب با اندازه صورت و نوع محیطی که در آن مشغول می باشید، به انتخاب محافظ صورت بپردازید و به این موضوع دقت داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از افراد در سنین مختلف می توانند از این محافظ های صورت استفاده نمایند و قابل استفاده برای عموم می باشد.

 

محصولات و مقالات مرتبط: خرید انواع تجهیزات ایمنی  |جدیدترین خطاهای سیستم اعلام حریق و برطرف کردن آن ها  | ماسک sui zhian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *