مقالات

رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با ابزار های الکتریکی

نکات ایمنی کار با وسایل برقی

این روز ها ایمنی در هر کاری حرف اول را می زند اما ایمنی چیست ؟

تعریف ایمنی : به مجموعه قوانین و باید ها و نباید هایی که برای دور شدن از شرایط خطرناک برای حفظ سلامت نیروی انسانی و تاسیسات بکار می رود ایمنی می گویند

از همین رو ما در این مقاله سعی بر آن داریم که نکات ایمنی در هنگام کار با ابزار های الکتریکی را شما عزیزان مرور کنیم ، با ما همراه باشید .

برق گرفتگی

بیشتر بخوانید : با انواع کپسول آتشنشانی و کاربرد آن ها آشنا شوید

استاندارد OSHA

در سال 70 میلادی به دستور کنگره امریکا و بر پایه قوانین ایمنی و بهداشت شغلی و با هدف و دور نمای محیط کار امن و تامین سلامتی مردان و زنان کارگر به وسیله ایجاد استاندارد های اجباری سازمانی را با نام Occupational Safety and Health Administration تاسیس کرد که به اختصار به آن OHSA می گویند که بخشی از وظایف این سازمان به شرح زیر می باشد :

  • آموزش
  • مشاوره
  • تحصیل
  • توسعه

این سازمان بخشی مهم از دپارتمان کار آمریکاس که ریاست سازمان ایمنى و بهداشت شغلى بر عهده مشاور وزیر کار آمریکا می باشد .

با توجه به توضیحات داده شده ما در این مقاله برای شما عزیزان نکات ایمنی در هنگام کار با ابزار های الکتریکی را بر حسب استاندارد های OSHA فراهم نموده ایم که به شرح زیر می باشند ، برای حفاظت از خودتان با ما همراه باشید

  1. در وهله اول به منظور مراقبت از خودتان در برابر خطرات احتمالی کار با ابزار الات برقی شما باید از تجهیزات ایمنی مناسب همانند عینک و دستکش ایمنی استفاده کنید .
  2. زمین محیط کاری خود را تمییز کنید و حتما اطمینان حاصل کنید که خشک باشد تا از لغزش جلوگیری شود
  3. ابزار الات شما حتما و حتما باید حفاظ و سویچ ایمنی داشته باشند
  4. ابه هیچ وجه ابزارلات برقی را با سیم و کابل هلیشان حمل نکنید
  5. بعد از اتمام کار و برای از برق کشیدن ابزار آلات خود را از کابل نکشید و به راحتی از ریق جدا کردن از ذو شاخه آن ها را از پزیر برق بکشید
  6. حتما ابزار آلات برقی خود را به دور از گرما ، مواد اشتعال زا ، روغن و لبه های تیز نگه داری کنید
  7. توجه داشته باشید که هنگام سرویس و تمیز کردن ابزار آلات برقی و همینطور هنگام عوض کردن وسایلی همانند تیغه و مته ابزار برقی خود را از برق بکشید .
  8. کسانی که در هنگام کار با ابزار آلات برقی ، کاری ندارند در فاصله ای دور و ایمن بایستند .
  9. از گره های میزی استفاده کنید تا هنگام کار با ابزار آلات برقی قطعه شما قفل باشد تا جفت دستتان برای مانرو بیشتر آزاد باشند .
  10. وقتی می خواهید تکون بخورید و یا ابزار خود را جا به جا کنید ولو کوچیک و لحظه ای ، دستتان را از روی دکه سویچ بردارید .
  11. در نگه داری ، سرویس و تمیز کردن ابزار آلات برقی خود با وسوا زیاد کوشا باشید
  12. توجه داشته باشید که برای سرویس ، روغنکاری و تعویض لوازم جانبی خود سرانه کاری انجام ندهید و طبق دستور العمل موجود در دفترچه راهنما و قدم به قدم اقدامات لازم را انجام دهید .
  13. توجه داشته باشید که حتما در زمان استفاده از ابزار آلات برقی در مکانی مناسب بایستید تا به برای تعادل شما مشکلی بوجود نایید و به خوبی آن را حفظ کنید
  14. یکی دیگر از نکات مهم که باید ثبل از راه اندازی و شروع به کار با ابزار آلات برقی رعایت کنید این است که از جدا بودن آچار ابزار گیر اطمینان حاصل کنید .
  15. نه فقط در زمان کار با ابزار آلات برقی بلکه در هنگام تمامی کار هایتان وقتی خته و خواب آلود هستید شروع به کار نکنید ولو کار های کوچک زیرا بسیار خطر آفرین می باشد .
  16. استفاده از لباس کار ایمنی مناسب و استاندارد و پوشیدن آن در هنگام کار با ابزار آلات برقی جزوی جدا نشدنی از اتاندارد های ایمنی می باشد
  17. از پوشیدن لباس های اور سایز ، بزرگ و گشاد اجتناب کنید
  18. دستبند و جواهرات فلزی و غیر فلزی خود را قبل از شروع به کار با ابزار آلات برقی حتما در بیاورید
  19. اگر یکی از ابزار آلات شما خراب شده ات آن را از برق به آرامی جدا کنید و بر روی آن حتما با برچب و لیبل بنوسید : خطر و یا خراب است تا دیگران به طور اشتباهی از آن آستفاده نکنند و دچار خطر های احتمالی نشوند .

ایمنی برق

 

مقالات مرتبط :

نکات ایمنی در هنگام کار با برق فشار قوی و ضعیف | نکاتی که هنگام خرید تجهیزات ایمنی فردی باید بدانیم | خطرات فضای بسته در هنگام آتش سوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *